Selecteer Pagina

Floriade 5 euro: Hoe. Is. Dit. Mogelijk?

Floriade 5 euro: Hoe. Is. Dit. Mogelijk?

Floriade 5 euro: Hoe. Is. Dit. Mogelijk?

Ik ben geen marketingdeskundige, dus misschien zou ik me er niet mee moeten bemoeien. Maar als consument denk ik: Hoe. Is. Dit. Mogelijk?
De Floriade BV heeft het behaagd Flevolanders in de laatste week voor 5 euro toegang te geven tot het evenement. De Facebookpagina van mijn krant ontplofte: Almeerders willen alsnog en maar al te graag ‘hun’ Floriade bezoeken voor deze mooie vriendenprijs.
Tja, als je die actie in de eerste twee weken had gevoerd had het terrein twee weken lang gezellig druk geweest en de recensies hoogstwaarschijnlijk lovend.
Dat geloof ik echt. Want verreweg de meeste mensen die de Floriade bezochten waren erg enthousiast. Terecht, kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Harnas
Maar de gemeente en de organisatie, de Floriade BV, heeft er al die jaren werkelijk alles aan gedaan om de Almeerders tegen zich in het harnas te jagen. Camping Waterhout, zeilschool Haddock: ze moesten jarenlang noodgedwongen procederen en hun nachtrust opgeven om een beetje genoegdoening te krijgen dat ze noodgedwongen het terrein moesten verlaten. Schoenenspecialist Adri Bax, bekend in heel Almere, werd de wacht aangezegd toen hij spontaan een Floriade-schoen had ontworpen. Hij had zonder toestemming het logo gebruikt. Ondernemers in de stad mochten geen vlaggetjes ophangen of taartjes bakken met het logo.

Sympathie-prijs: Floriade 5 euro
De Almeerders begonnen een hekel te krijgen aan die arrogantie directieleden, horkerige wethouders (Haddock-eigenaar Philippe van Thiel vertelde me eens hoe hij een wethouder van zijn terras had af geflikkerd omdat die het bloed onder zijn nagels vandaan treiterde) Nee, de organisatie (zowel gemeente als de BV) gingen niet bepaald voor de sympathie-prijs.
Jammer van het mooie evenement, de goedwillende vrijwilligers. Ze hadden beter verdiend. Dat had dus bij de start gekund, direct nadat de koning de opening had verricht.

Arrogantie, horkerigheid

Misschien kan een marketingdeskundige mij uitleggen waar die arrogantie, die horkerigheid voor nodig is. En waarom niet bij aanvang is gekozen om Almeerders voor 5 euro binnen te laten.
Gewoon, even aardig zijn en ondertussen je voordeel halen van een vol terrein en positieve reacties.

Pin It on Pinterest

Deel dit bericht!

deel dit bericht met je volgers